POHANKOVÁ "FOCACCIA"

Víme, že pravá italská focaccia je z mouky pšeničné, ale věřte mi, že ani tahle zdravější, bezlepková varianta vůbec není k zahození. Recept jsem našla v kuchařské knize „Lahodně s Ellou“ a byla jsem velmi nedůvěřivá ještě ve chvíli, když jsem focacciu vytahovala upečenou z trouby. Ale nebojte se nic, je opravdu výborná!
Nejprve namočíme alespoň na dvě hodiny 100 g sušených rajčat. Propláchneme je a nakrájíme na proužky.
V míse promícháme půl kila pohankové mouky (já si v mlýnku pohanku umlela, ale můžete ji koupit), bazalku čerstvou či sušenou, půl lžičky soli, 1 lžíci chia semínek (lze vynechat) a čerstvě mletý pepř. Promícháme a vmícháme 3 lžíce jablečného octa, 120 ml panenského olivového oleje, 400 ml vody, sušená rajčata a 150 g oliv (černé, zelené nebo oboje). Dobře promícháme a rozprostřeme do olejem vymaštěné zapékací misky (35/25 cm). Posypeme hrubou solí a pečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů 15 minut, potřeme olivovým olejem, vrátíme do trouby a pečeme ještě 15 – 20 minut. Podáváme se salátem, jak jinak.



5 komentářů:

  1. Nejde do cesta žiadne droždie ani kvások?

    OdpovědětVymazat
  2. Mám s recepty z této knihy velmi dobré zkušenosti.Ale myslím,že jsou i přesto vhodné pro lidi,kteří se už nějakou dobu stravují zdravě a nejlépe vegansky.Můj manžel milovník tradiční české kuchyně by si nepochutnal.Ale respektuji to a vařím mu to co mu chutná,protože ho mám ráda.I když mne to stojí dost přemáhání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám svého manžela také velmi ráda a proto mu vařím tak, aby tady se mnou pobyl co nejdéle. On s tím samozřejmě souhlasí a moje jídla mu chutnají. Inu, každý jsme jiný.

      Vymazat
  3. To si samozřejmě taky přeji,ale i když navařím pro všechny zdravě,stejně si nakoupí ty své nezdravosti a "vylepší" se.Takže,jak říkáte-každý jsme jiný.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat