ZELENINOVÉ SABDŽÍ

Ano, zase Indie :) Sabdží znamená směs libovolné dušené zeleniny s brambory a kořením. Inspiraci jsem našla v knize Prasádam.
V 50 ml rozehřátého oleje restujeme 20 minut kilo nahrubo nastrouhaných brambor. Nakonec osolíme, okořeníme kurkumou a mletým zázvorem a dáme do tepla.
Rozehřejeme tři lžíce oleje a vsypeme půl lžičky kurkumy, půl lžičky mletého zázvoru, lžičku garam masaly, a po chvíli špetku asafoetidy. Ihned vmícháme 250 g na kolečka nakrájené mrkve a po pěti minutách 350 g nahrubo strouhané červené řepy a 250 g nahrubo strouhaných brambor. Po dalších pěti minutách opékání osolíme, podlijeme 200 ml horké vody a za častého míchání dusíme 10 – 15 minut. Ochutíme lžičkou mangového prášku, případně citrónem.




2 komentáře:

  1. Zajímavé jídlo. Brambory jsem opékala v hrnci, začalo se mi to přichytávat a z brambor se stala tuhá lepkavá kaše. Tak jsem to hodila na teflon a snad z toho vzniklo to co mělo.. :) Prvně jsem takto brambory upravovala. Spolu s řepou, kterou jsem takto jedla poprvé jsem nadšená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taková hrubá kaše s opečenými kousky vzniknout má :)

      Vymazat