MAKOVÁ BÁBOVKA BEZ LEPKU

Vajíčka se nám hromadí ve spíži a plata rostou do podoby babylónské věže, slepičky nasadily zběsilé tempo, ačkoliv některé z nich už jsou pětileté! Jakmile začne tráva růst, každý den jim natrhám velký koš "mlíčáků", ty mají nejraději, přidávám ale i trávu a další bylinky jako je jitrocel, popenec a řebříček. V tomhle počasí mám často ruce pěkně zkřehlé. 
I když jejich útulný výběh má sto padesát metrů čtverečních, bylo by mnohem lepší, aby slepičky mohly běhat volně po zahradě a sbírat si žížaly, housenky a zobat trávu, jenže vinou našeho přitroublého psa to nemůžeme udělat.
Tak, a teď zpět k receptu, nějak jsem se zapovídala :)
V míse ušleháme do husté pěny 8 žloutků a 100 g sušené třtinové šťávy (nebo cukru), přidáme kůru z půlky citrónu, lžičku mleté vanilky, a postupně zašleháváme 50 g kukuřičného škrobu, 250 g mletého máku a opatrně vmícháme tuhý sníh z 8 bílků. Pečeme při 170 stupních 45 minut ve vymaštěné a vysypané bábovkové formě.



12 komentářů:

  1. Manžel můj by si smlsnul, makové on rád :o). Vajec je opravdu v těstě hodně, někdy bych také slepičky potřebovala, abych nemusela kupovat. Ale máme zdroj na domácí, tak hold kupujeme :o). Už si opravdu moc přeji, aby nastaly obyčejné jarní dny bez sněhových kalamit...
    Mějte hezký víkend.
    Alena

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, kromě škrobu a máku, není žádná mouka? Děkuji a recept ráda vyzkouším ��

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavý recept, vyzkouším. Naše slépky se také snaží a také si je snažím předcházet různými zbytky a trháním trávy. Bohužel u nás nemohou běhat po zahradě kvůli manželovým rodičům...:( Ale naštěstí mají poměrně velký výběh. A potvrzuji že i u nás snášejí i pětileté a čtyřleté. U nás mají slepičky důchod.
    Ten škrob může být i bramborový?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdepak zbytky, já jim normálně chystám speciální jídlo každý den :)
      Ano, škrob může být bramborový.

      Vymazat
  4. Ahoj, mam takovy asi zacatecnicky dotaz - chci si koupit formu na babovku a narazila jsem na takovouto silikonovou formu - https://www.decodoma.cz/Silikonova-forma-na-babovku-BANQUET.html . Chci se zeptat, jakou bys mi doporucila - jestli tu klasickou nebo silikonovou a jaky je v tom rozdil jak v peceni, tak v udrzbe. Diky moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nemám srovnání, silikonovou formu jsem nikdy nezkoušela, já používám skleněnou a vyhovuje mi.

      Vymazat
  5. Mám prosbu - čím vysypáváte formu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hrubou moukou, pokud máte alergii na lepek, zkuste třeba kokos

      Vymazat
  6. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat