MUNGO S RÝŽÍ A KVĚTÁKEM

Inspiroval mě recept v časopise Dobroty a trochu jsem ho upravila.
V hluboké pánvi rozehřejeme dvě lžíce sezamového oleje a postupně na něm opékáme lžičku černého hořčičného semínka, lžičku římského kmínu a po půl lžičce kurkumu a garam masalu. Mícháme, abychom koření nepřipálili. Jakmile se rozvoní, přidáme 120 g propláchnutých mungo fazolí, zalijeme je 200 ml horké vody, zamícháme, přiklopíme a 15 minut dusíme. Přidáme 120 g rýže basmati, zalijeme 200 ml vody, osolíme, promícháme, zakryjeme a dusíme 25 minut do změknutí. Nakonec vmícháme 100 g hrášku čerstvého či mraženého, 200 ml rostlinné smetany a prohřejeme. Ochutíme lžící citrónové šťávy a sekanou petrželku. Podáváme s květákem uvařeným v páře.


1 komentář:

  1. Skvělé Evo již při čtení. Zrovna jsem si naklíčila mungo do salátu a zbytek jsem včera přidala na závěr do zeleninové polévky.
    Sice nevím zda koupím dovezený květák, u něhož mám obavu, že je plný dusičnanů :o) a rajčata jsem přestala také kupovat, když jsem si přečetla jak se pěstují a co vše se přidává, aby byla červená, aby se zvýšilo množství plodů.
    Avšak na vašem talíři si oči přijdou na své.
    Alena

    OdpovědětVymazat