MARŤAN

Bestseller od Andy Weira se stal předlohou pro film, který jsem neviděla. Knížka se čte skvěle, je napínavá, zvlášť na začátku a hlavně na konci, kdy jsem byla fakt nervózní, ačkoliv bylo od začátku jasné, že špatně to dopadnout nemůže. Množství výpočtů mě nerušilo, naopak dodávalo knize na přesvědčivosti a člověk si uvědomí, že astronaut nemůže být žádný blbec. Líbila se mi naprostá nezdolnost hraničící s nezodpovědností, která se ale v tomto případě vyplatila. Mark Watney disponuje typickým yankeeským důvtipem a nezávislou myslí. Potvrdilo se mi, že Američané jsou jako děti. Zvědaví, vynalézaví, optimističtí, sebevědomí, zaměření na cíl a sebestřední. Je znát, že je to mladý národ, kterému chybí zádumčivost, smíření a zenový klid Emotikona smile Jo, knížku doporučuju, je to nenáročná oddechovka, žádná moudra v ní nehledejte.



více ZDE

1 komentář:

  1. Nedávno se mi dostal Marťan do ruky a Markova cesta mě donutila vygooglit si mapu Marsu. Celkový dojem z knihy podobný jako u Vás - a jako biologa mě i poučila...:-)

    OdpovědětVymazat