RYBÍZOVÝ KOLÁČ S KRÉMEM

Vynikající lehoučký dortík.
V míse promícháme 160 g hladké pšeničné mouky, 100 g celozrnné špaldové mouky, špetku soli, dvě lžičky kypřicího prášku a půl lžičky mletého kardamomu. V odměrce rozšleháme 80 ml panenského slunečnicového oleje, 130 ml ovesného mléka a 60 g agávového sirupu. Tekutou složku promícháme se sypkou, těsto rozprostřeme do vymaštěné koláčové formy (asi 20 cm) a pečeme při 180 stupních asi 40 minut. Necháme vychladnout a připravíme si krém.
200 g přírodního tofu rozmixujeme dohladka s jedním avokádem, pěti lžícemi kukuřičného sirupu (nebo jiného sirupu nebo cukru), šťávou z jednoho citrónu a lžičkou mleté vanilky. Krémem potřeme korpus, poklademe rybízem (čerstvým nebo zmraženým) a zalijeme želé připraveným z 250 ml jablečno-řepné šťávy (nebo ovocného džusu) svařené se třemi lžícemi kukuřičného škrobu. Dáme dobře vychladit.



více ZDE

1 komentář:

  1. Opravdu vynikající lehoučký moučník do teplých dnů! Jak už je mým zvykem, upravila jsem si ingredience k obrazu svému, nicméně výsledek byl obrazně a zajisté i chuťově totožný s fotkou výše ;-) Avokádový krém jsem osladila jen lžicí medu a želé jsem vyrobila z agaru. Jinak jsem pekla v dortové formě o průměru 26cm a bylo to akorát, přesně jako je na obrázku, jen na želé jsem dala víc šťávy (cca 400ml).

    OdpovědětVymazat